Kivra vad är det?

Är Kivra seriöst?

Precis som du skriver är Kivra en tjänst där man automatiskt tar emot sin post digitalt från anslutna företag/myndigheter som man har en relation till – som man vanligtvis får papperspost från. Det är ett medvetet val som vi är trygga med.

Vem äger Kivra?

Idag ägs Kivra av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Vad är nackdelen med Kivra?

Nackdelen är att du automatiskt får alla brev från de anslutna företagen/myndigheterna digitalt. Det gäller inte bara kontoutdrag och annan information utan även fakturor. Det är med andra ord viktigt att du håller koll på din digitala brevlåda, annars finns risken att du drar på dig en förseningsavgift.

Vad är Kivra bra för?

Med Kivra får du viktig post digitalt, från anslutna företag och myndigheter. Istället för i vanliga brevlådan. Du kan även få kvitton i Kivra. Vårt mål är att skapa smidiga och hållbara lösningar som alla tjänar på.

Är Kivra gratis?

Miljontals svenskar använder redan Kivra för att ta emot viktig post och kvitton digitalt. Tjänsten är kostnadsfri för dig som privatperson.

Vill inte få fakturor via Kivra?

Vill du inte längre ha din faktura till Kivra?
  1. Logga in på Kivra.
  2. Tryck på inställningar i menyn.
  3. Klicka på avsändare.
  4. Välj kategori: Brev.
  5. Leta fram NSVA.
  6. Avmarkera digital post från avsändaren. När detta är gjort får du din faktura som tidigare.
13 sep. 2021

Är Kivra statligt?

I oktober 2019 fanns det fyra leverantörer av tjänsten digital brevlåda: den offentliga e-tjänsten Min myndighetspost, samt de två privata Digimail (delägd av Bring) och Kivra (delägd av 41an Invest och Wallenbergstiftelserna).

Vem ansvarar för Kivra?

Användarens ansvar

Användaren ansvarar för att ingå avtal med Partnern om hur informationen som Partnern tar del av via Integrationstjänsten i Kivra hanteras i de tjänster som tillhandahålls av Partnern, inklusive behandling av eventuella personuppgifter som hanteringen kan innebära.

Vad är skillnaden mellan Kivra och min Myndighetspost?

Exempel på myndighetspost är din deklaration, orangea kuvertet, trängselskatt och beslut från CSN. Även brev från Bolagsverket, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Och många fler. Med Kivra får du digital post även från privata företag och organisationer.

Varför kommer man inte in på Kivra?

Just nu har vi tekniska problem med vår webbtjänst. Vilket gör att vissa användare kan uppleva problem med att logga in. Tills vidare – vänligen använd antingen vår iOS- eller vår Androidapp för att komma åt din Kivra. Just nu har vi tekniska problem med vår webbtjänst.

Vilken är den bästa digitala brevlådan?

Kivra är den absolut största digitala brevlådan i Sverige med över 20 000 anslutna företag och över tre miljoner användare. En skillnad mellan Kivra och E-boks är att med den sistnämnda så måste du själv godkänna alla avsändare som inte är myndighter för att få post i den digitala brevlådan.

Varför kan jag inte betala med Kivra?

För att räkningen ska vara betald i tid skickar vi tre bankdagar innan förfallodatum en förfrågan till Bankgirot för att genomföra en täckningskontroll och se att det finns pengar på ditt bankkonto. Finns det täckning på kontot skickar Bankgirot vidare en begäran till din bank att föra över pengarna till Kivra.

Vill avsluta Kivra?

Logga in i din Kivra — Inställningar — Hantera hela din Kivra tjänst — Avsluta Kivra. Du får en bekräftelse per e-post när du stänger användarkontot. Därefter kan du använda tjänsten normalt och ta emot nytt innehåll i Kivra i 45 dagar.

Vad kostar Kivras betaltjänst?

Kostar Kivra något? Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad för dig som privatperson.

Så fungerar Kivra

Kivra | How Kivra works

Avsluta/avaktivera Kivra

Lämna en kommentar